Ansökans innehåll

Senast uppdaterad den 5 januari 2016

Ansökan ska inkomma till barn- och utbildningsförvaltningen senast 6 månader före planerad start och ska vara fullständig för att behandlas. Den ska innehålla uppgifter om:

  • Registreringsbevis
  • F-skattesedel
  • Rutiner för information från belastningsregistret
  • Bolagsordning, stiftelseurkund, föreningsstadgar eller liknande
  • Verksamhetens inriktning kopplat till skollag, läroplan och övriga styrdokument
  • Verksamhetens omfattning, antal barn, personal, öppettider etc.
  • Föräldraavgifter
  • Ekonomisk kalkyl
  • Rutin för kö och placering
  • Vilka krav som ställs på personalens utbildning och erfarenhet
  • Beskrivning av lokaler och utemiljö inklusive ritning, hyreskontrakt, köpebrev, bygglov och annat tillämpligt dokument. I samband med bygglovet kommer räddningstjänsten få yttra sig.
  • Former för systematiskt kvalitetsarbete
  • Rutin för att uppmärksamma barn i behov av särskilt stöd
  • Rutin för kö och placering
  • Rutiner för hantering av klagomål
  • Rutin för anmälan till socialtjänsten
  • För huvudman av pedagogisk omsorg, familjedaghem, ska ansökan innehålla rutiner för godkännande av familjedaghem.
  • Rutiner för framtagande av likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling, eller färdiga planer.

Publicerad av: Marks kommun