Ansökans innehåll
Senast uppdaterad den 7 oktober 2020
Ansökan ska inkomma till barn- och utbildningsförvaltningen senast 6 månader före planerad start och ska vara fullständig för att behandlas. Den ska innehålla uppgifter om:
- Registreringsbevis
- F-skattesedel
- Rutiner för information från belastningsregistret
- Bolagsordning, stiftelseurkund, föreningsstadgar eller liknande
- Verksamhetens inriktning kopplat till skollag, läroplan och övriga styrdokument
- Verksamhetens omfattning, antal barn, personal, öppettider etc.
- Föräldraavgifter
- Ekonomisk kalkyl
- Rutin för kö och placering
- Vilka krav som ställs på personalens utbildning och erfarenhet
- Beskrivning av lokaler och utemiljö inklusive ritning, hyreskontrakt, köpebrev, bygglov och annat tillämpligt dokument. I samband med bygglovet kommer räddningstjänsten få yttra sig.
- Former för systematiskt kvalitetsarbete
- Rutin för att uppmärksamma barn i behov av särskilt stöd
- Rutin för kö och placering
- Rutiner för hantering av klagomål
- Rutin för anmälan till socialtjänsten
- För huvudman av pedagogisk omsorg, familjedaghem, ska ansökan innehålla rutiner för godkännande av familjedaghem.
- Rutiner för framtagande av likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling, eller färdiga planer.
Publicerad av: Marks kommun