Avtal för blomlådor sägs upp

Senast uppdaterad den 6 februari 2017

Marks kommun säger upp alla dagens blomlådeavtal från och med 1 mars 2017.

Alla som är intresserade av att fortsatt ställa ut blomlådor behöver komma in med en ny ansökan om detta. De nya avtalen kommer att gälla 1 år i taget. 

Bakgrunden är att det idag inte finns uppdaterade register över vilka som har tillåtelse att ställa ut blomlådor. Det finns även gamla avtal där kontaktpersonen har flyttat eller inte aktivt ställer ut sina lådor. Kommunen vill styra upp reglerna så att alla blomlådor har samma mått och att det alltid finns välskött växtlighet i dem. Det ska både vara snyggt och trafiksäkert.  

Vi har skickat ut brev till dem som har blomlådeavtal idag. Om du har ett avtal men inte har fått något brev, kan det bero på att du har ett gammalt avtal som inte finns registrerat hos kommunen.

 

 

Vid frågor kontakta:
Ann Höök
Trafikingenjör, Gata/Park
Telefon: 0320 21 71 19
ann.hook@mark.se  

 

eller
Markus Hagman
Gatuingenjör, Gata/Park
Telefon: +46 320 21 71 73
markus.hagman@mark.se 

 

Publicerad av: Marks kommun