Aktuellt på Rydals museum

Här har vi samlat det som är aktuella på museet, utställningar, evenemang och visningar.

På upplev Mark kan du läsa om våra evenemang

Här samlas en del av alla aktiviteter som händer i kommunen och här hittar du våra evenemang under kategori "Konst och kultur.

Evenemang i Marks kommun - Upplevmark.com Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Aktuella utställningar

Här finns mer att läsa om våra utställningar.

Sommarvisningar

Under denna perioden 25 juni–16 augusti erbjuder vi gratis visningar vid två tillfällen under vardagarna tisdag till fredag. Ingen föranmälan behövs.

Visning

Ett garn blir till

Sommarpersonalen kör igång maskinerna och berättar om fabriken

klockan 13.30

Spår av livet i Rydal

Sommarpersonalen berättar om samhället Rydal och visar kraftstationen

klockan 15.00

Maskinvisningar

Kom och se våra maskiner igång. Vår maskintekniker visar hur ett garn blir till. Drop-in, gratis och ingen föranmälan. Vår äldsta maskin är en kardmaskin från Manchester från år 1891 och vår yngsta är en tysk maskin av märket Alma från 1970-talet. Däremellan har vi schweiziska maskiner från 1940-talet.

För att se datum och tider besök evenemang på Upplev Mark.

Evenemang i Marks kommun (vastsverige.com) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakta Rydals museum

Mejladress: rydalsmuseum@mark.se