Press och kommunikation

Här hittar du pressmeddelanden och postlistor. Du kan också läsa om var vi finns på sociala medier och om vår grafiska profil.

• Här finns pressmeddelanden, pressinbjudan och kontaktinformation.

• Här kan du ta del av kommunens postlistor. De publiceras varje vecka och ligger kvar på webben i fyra veckor.

• Marks kommun finns i dagsläget på Facebook, Instagram, Youtube, Spotify och LinkedIn. Totalt finns cirka 25 aktuella konton i de olika sociala medierna där flera av våra kommunala verksamheter publicerar innehåll regelbundet.

• Kommunens grafisk profil är en samling riktlinjer och designelement som skapar en enhetlig visuell identitet för kommunen.

1. Så arbetar vi med grönyteskötsel

Undrar du varför Marks kommun låter gräset växa upp på en del ställen? Det beror på att vi har ställt om vår skötsel av gräsmattor och gräsytor. Anledningen är att vi behöver spara pengar.

2. Marks kommun starkt framåt i Kommunkompassen

PRESSMEDDELANDE: Marks kommun sätt att arbeta med fokus på tillsammanskap - både internt och externt – skördar stora framgångar. Det visar resultatet från Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) stora undersökning Kommunkompassen.