Pressmeddelanden

Här finns pressmeddelanden, pressinbjudan och kontaktinformation.

Kommunikationsenheten ansvarar för mediekontakter, även om uttalanden görs av andra ansvariga personer i kommunen. Respektive förvaltningschef ansvarar för informationen om den egna verksamheten.

Marks kommun vill underlätta för journalister att hitta information. De senaste publicerade nyheterna finns på startsidan på kommunens webbplats

Pressmeddelanden

1. Marks kommun starkt framåt i Kommunkompassen

PRESSMEDDELANDE: Marks kommun sätt att arbeta med fokus på tillsammanskap - både internt och externt – skördar stora framgångar. Det visar resultatet från Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) stora undersökning Kommunkompassen.

2. Studentutspring på Marks Gymnasieskola 2024

PRESSMEDDELANDE: Torsdag den 13 juni tar våra avgångselever på Marks Gymnasieskola studenten. Vi välkomnar media för att bevaka och fotografera när de springer ut i vuxenlivet. För att underlätta har vi här sammanställt information om vad som gäller för dagen.

3. Marks kommuns nya webbplats får toppresultat

PRESSMEDDELANDE: Marks kommuns nya webbplats har varit öppen för allmänheten i drygt en månad och mätningar visar tydliga förbättringar. Kommunen har klättrat från plats 280 till plats 9 i Webperfs ranking av Sveriges 290 kommuners webbplatser.